KLAGOMÅL

KLAGOMÅL

När du handlar på Shapeit.se följer vi den svenska köplagen. Enligt lagstiftningen har du alltid 2 års rätt att klaga på dina köp. Det är viktigt att du inte blandar ihop garanti med reklamationsrätt, eftersom vi inte erbjuder någon garanti på några produkter. När du klagar på en vara inom 6 månader efter ett köp är det vi som företag som har bevisbördan för om det är ett tillverkningsfel. Under de senaste 6-24 månaderna är det du som konsument som har bevisbördan, och du måste därför vara säker på att det inte förekommer någon felhantering etc. av din produkt från din sida.

• När du upptäcker ett fel eller defekt i din produkt måste du klaga på det inom rimlig tid. Med skälig tid avses att detta ska ske inom 2 månader från det att du upptäckt felet. Detta innebär också att vi måste få varorna inom 2 månader.

• Efter att du har upptäckt ett fel, skada eller liknande på en produkt, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Skicka ett mail till info@shapeit.se där du skriver ditt ordernummer. och bifoga tydliga bilder på skadan eller defekten.

• När vi har bedömt de skickade bilderna kommer vi att be dig skicka tillbaka din vara till oss där vi bedömer felet/skadan vidare. Vi skickar självklart en returetikett som du kan använda när du ska skicka tillbaka varan till oss. (Observera att du är välkommen att tvätta varan innan du skickar tillbaka den om den är använd)

• När vi har tagit emot din vara kommer den att bedömas av fackmän som kan avgöra om det är ett fabrikationsfel. I det fall att ditt klagomål är berättigat och det inte bara är allmänt slitage reparerar vi skadan eller felet hos en skräddare. I händelse av att vi inte kan erbjuda detta kommer vi att erbjuda dig en ny vara.

• OBS: Vi kan inte erbjuda dig samma el. Ekv. artikel kan beloppet återbetalas. Observera dock att vi drar av fraktkostnaderna vid användning av vår returetikett.

Vad är slitage:

Observera att slitage kan ses när spåren av användning på föremålet är tydliga. T.ex. att resåren i materialet har mjuknat, att fibrerna har dragits isär på utsatta ställen (t.ex. grenen där tyget dras isär) eller att plagget har tvättats mycket och tappat färg, blivit slitet eller liknande från tvätt eller sköljmedel . Dessutom är sömmar som tydligt har dragits isär och inte bara lösts av av misstag inte heller ett klagomål.

Det kan också vara så att storleken inte har varit 100% korrekt, eller att varan har utsatts för mer fysisk påfrestning än vad du som konsument kan förvänta dig att den ska stå emot.