Reklamation
När du handlar hos Shapeit följer vi den danska köplagen. Enligt lagstiftningen har du alltid 2 års reklamationsrätt på dina köp.
• När du upptäcker ett fel eller en brist på din vara ska du inom rimlig tid reklamera det. Med rimlig tid menas att detta ska ske inom 2 månader från det att du upptäcker felet.
• Efter att du har upptäckt ett fel, skada eller liknande på en produkt ber vi dig fylla i detta formulär här
• Om vi godkänner returen får du ett presentkort för köp av samma eller liknande produkt
• När vi har mottagit din vara kommer den att bedömas av professionella yrkespersoner som kan fastställa om det rör sig om ett produktionsfel. Om din reklamation är berättigad och det inte bara handlar om normalt slitage eller bruksspår kommer vi att åtgärda skadan eller felet hos en skräddare. Om vi inte kan erbjuda detta, kommer vi att erbjuda dig en ny vara.
Vad är slitage:
Var uppmärksam på att slitage syns genom tydliga bruksspår på varan. Till exempel om resåren i materialet har blivit uttänjd, om fibrerna har dragits isär på utsatta ställen (t.ex. grenen där tyget har dragits isär) eller om varan är mycket urtvättad, har tappat färg, blivit noppig eller liknande på grund av tvätt eller sköljmedel. Dessutom är sömmar som tydligt har dragits isär och inte bara har gått upp på ett felaktigt sätt heller inte en giltig reklamation.
Det kan också vara att storleken inte har varit 100% korrekt, eller att varan har utsatts för mer fysisk belastning än vad du som konsument rimligen kan förvänta dig att den ska tåla.